Uudised

Toetused

Avaldatud

Meede 1. ettevõtluse arendamine ja mitmekesistamine – murutraktor TORO soetamine ja poomniiduki McConnel.

Kavandatava investeeringuga luuakse juurde maapiirkonda 1 täistöökoht ning eesmärgiks on pakkuda kvaliteetset haljastusteenust

Meede 4.1. Investeeringud põllumajandusettevõtte tulemuslikkuse parandamiseks – heinaküüni rekonstrueerimine ja presskiletaja Krone Comprima CF 155 XC

Kavandatud investeeringuga parandatakse ettevõtte söödatootmise kvaliteeti ning hoiustamist.

European Angus Forum 2018 – Estonia

Avaldatud

Woah..  Nii pingsalt ja kauaoodatud üritus – Euroopa Anguse foorum ongi lõpuks läbi. Meie farmi külastuspäev oli kolmapäeval, 13. juuni õhtupoolikul. Buss saabus meie farmi hoovi tunnike oodatust varem. Peale kiiret kohvi ja kringlit tegime põgusa ülevaate farmist, tegevustest ja plaanidest, vaatasime üle hooned ja tehnika ning jooksime läbi ka lehmikute karjast, kes on seemenduse ootel lauda juures. Peale “laudatuuri” läksime mere äärde vaatama üht meie farmi põhikarja, mille sugupull Utac pakkus palju kõneainet paljudele, õnneks oli kogu tagasiside vaid positiivne ning päeva lõbus meeleolu võis jätkuda Lepanina Hotellis.

Meie poolt suur, suur tänu kõikidele osalejatele, kes kohale tulid – Te olete igal ajal teretulnud!

European Angus Forum 2018 Saareõue farm.

Sloveenia 2018

Avaldatud

Sel aastal müüsime Sloveeniasse 16 lehmikut ning kaks tõupulli, kolme Aberdiin Anguse kasvatusega alustavasse farmi. Meie merehõngu ja lageda maaga harjunud loomad asusid elama Sloveenia mägedesse, kus nad peavad hakkama saama sealse karmi maastiku ning loodusega.

Esimese koorma loomi viisime kohale märtsis, Tomaž’e ja Adrijana farmi – 10 lehmikut ning 1 tõupull(Saareõue Edson Boy, kelle vanaisa on Dunlouise Cortachy Boy ning emapoolt Lockerly Kind Pascall). Tomaž’e mahetalus olid ees mõned simmentali ammed, kuid edaspidine plaan on edasi liikuda vaid aberdiin anguse tõuga. Lisaks veistekasvatusele on kõrval ka kitse- ja kanakasvatus.

Samal reisil saime näha ka eelnevatel aastatel müüdud loomi, kes on kenasti kohanenud, ning ei ole nad ka unustanud meie Eesti „vissi-vissitamist.“ Esimesel aastal müüdud Saareõue Black Boy, Posestvo Bajer’i farmist, on kasvanud tänaseks väga ilusaks ja eeskujuliks pulliks, kes on täpselt oma isa koopia, pärides nii hea välimiku, kui ka rahuliku iseloomu. Saareõue Black Boy on Sloveenia just avatud tõuraamatus kõige esimene pull. Meie jaoks on suur au, et meie farmist pärit loomad on tõuraamatu eesotsas.

Teise koorma loomadega alustasime sõitu 5.aprillil, autol 6 lehmikut ja 1 noor tõupull. Esimene peatus oli jällegi Tomaž’e ja Adrijanan juures, kuhu läks 3 lehmikut. Edasi sõitsime Gašper’i  farmi, kelle juurde läksid viimased kolm lehmikut. Gašperil on kodus lisaks angustele veel ka simmentalid ning limusiinid, kuid samuti on plaan edasi liikuda vaid aberdiin anguse tõuga. Kuna Gašperi farmi juurde viiv tee oli niivõrd kitsas ja väga järsu kurviga otsustasime ohutuse mõttes loomad laadida ümber väiksemasse hobutreilerisse ning meie auto koos treileriga jätta nn ohutusse parklasse.

Meie kolmas peatus viis meid Itaalia piiri äärde, farmi, mis on ümbritsetud võimsatest mägedest ning  maalilisest loodusest, kus toimetavad tublid noored Lea ja Primož.  Sinna farmi läks meie noor tõupull, Saareõue Edgar Outlier(II: Matauri Outlier, EII: Nightingale Papa), keda ootas ees 4 anguse lehmikut.

Kui olime teele asunud Lea ja Primože juurest, umbes 500m pärast otsustas meie auto, meiega enam mitte koostööd teha. Käigukasti lõi avariirežiimi ning edasi saime liikuda vaid 3’da käiguga. Otsustasime siis vaikselt edasi liikuda, kahjuks jäime siiski mägedele alla ning „jõud“ sai otsa veidi enne Predel’i linnakest. Peatuskohaks sai nagu ikka ülikitsas teeriba väikeses külakeses , kus ühelpool olid kõrgustesse ulatuvad mäed ning teisel pool vastupidiselt põhjani ulatuv kuristik. Õnneks tulid meile appi Primož ja Lea, kes tõmbasid meid mäest üles, parklasse. Sealt edasi juba suhtlused kindlustuse, remonditöökodade ning kohalike puksiirfirmadega viis meid tagasi Ljubljanasse, kus esmaspäeva hommikul võeti meie auto garaaži ning mõne tunni pärast juba olime tagasi koduteel.

Tuleb ju alati arvestada kõiksuguste ebameeldivuste ja äpardustega, mis teel juhtuda võivad, kuid kunagi ei ole me piisavalt ette valmistunud. Õnneks juhtus kõik see alles siis, kui loomad juba maha saime. Ilmselt ei pidanud meie auto „hapnikupuudusele“ enam vastu 🙂

Mõlema reisi ajal võõrustasid ja aitasid meid Sloveenias Bernard ja Janja, Posestvo Bajer’i farmist, kes mõlemad reisid sõitsid meiega kaasa, kindlustamaks, et me ära ei eksiks ja ilusti sihtkohtadesse jõuaks. Suur, suurt aitäh Teile!

“Parim mahetootja” II koht.

Avaldatud

Maaeluministeeriumi poolt tellitud konkursil, kus valiti 2017 aasta parim mahetootja ja -toode, õnnestus Saareõue OÜ’l saavutada tubli II koht.

Super – me oleme väga uhked enda üle!

Saareõue angused Sloveeniasse

Avaldatud

Sel pühapäeval, 6.märtsil asusid meie farmist Sloveenia poole teele 7 lehmikut ning 1 pull. Need loomad annavad Janja & Bernard Mlakari angusekarjale juurde uut ja huvitavat Uus-Meremaa ning Šotimaa geneetikat. Palju edu ja kordaminekuid Janja ja Bernard Mlakarile Posestvo Bajer’i farmist. (Loe edasi…)

Reis Sloveeniasse

1. märtsil 2017 alustasime väikest reisi Sloveeniasse, Posestvo Bajer’i farmi, kaasas 8 anguse lehmikut. Meie reis möödus rahulikult ning loomad pidasid end väga hästi üleval.Laupäeval jõudsime kohale ning peale loomade laadimist juhatas Posestvo Bajer’i perenaine Janja meid ööbimispaika (http://arsviva.znidarsic.net/index.php), kus peale kiiret dušši sõitsime edasi Ljubljanasse õhtusöögile. Tee peal tegime peatuse Andrej angusekarjas, kus osa loomi kuuluvad Bernard Mlakarile. Seal farmis nägime ka eelmine aasta Sloveeniasse saadetud loomi, kes kõõlusid mäenõlval J Ljubljanasse jõudes oli meile pandud laud kinni linna ühte põnevaimasse restorani Monstera (http://www.monsterabistro.si/) Seal ootas meid 8 käiguline õhtusöök. See oli super elamus. Peale õhtusööki tegime kiire jalutuskäigu Ljubljana imelises vanalinnas ning suundusime tagasi ööbimispaika.