Reis Sloveeniasse

Avaldatud
  1. märtsil 2017 alustasime väikest reisi Sloveeniasse, Posestvo Bajer’i farmi, kaasas 8 anguse lehmikut. Meie reis möödus rahulikult ning loomad pidasid end väga hästi üleval.Laupäeval jõudsime kohale ning peale loomade laadimist juhatas Posestvo Bajer’i perenaine Janja meid ööbimispaika (http://arsviva.znidarsic.net/index.php), kus peale kiiret dušši sõitsime edasi Ljubljanasse õhtusöögile. Tee peal tegime peatuse Andrej angusekarjas, kus osa loomi kuuluvad Bernard Mlakarile. Seal farmis nägime ka eelmine aasta Sloveeniasse saadetud loomi, kes kõõlusid mäenõlval J Ljubljanasse jõudes oli meile pandud laud kinni linna ühte põnevaimasse restorani Monstera (http://www.monsterabistro.si/) Seal ootas meid 8 käiguline õhtusöök. See oli super elamus. Peale õhtusööki tegime kiire jalutuskäigu Ljubljana imelises vanalinnas ning suundusime tagasi ööbimispaika.

Pühapäeval saime põhjaliku eksursiooni Bernardi ja Janja kodutalus, kus lisaks angustele oli talus veel kohalikku tõugu sead, kodukanad, luiged ning Sloveenia esimene Wagyu pull. Peale lõunasööki asusime tagasi Eesti poole sõitma.

Jäime oma reisiga väga rahule. Hea oli näha eelmise aasta loomi, kellega uued peremehed on väga rahul. Veidi hirmutav oli see maastik, kus oli loomade koppel. Uurisin ka jalgade kohta – aasta jooksul pole veel ükski loom lonkama hakanud. Peremees teadis rääkida, et Sloveenias on angus tõusuteel, hetkel on riigi peale kokku vaid ca 700 angust kuid huvi on suur. 2017 aasta sügisel on lootus avada ka Sloveenia anguse tõuraamat. Seni on enamus anguseid ostetud Saksamaalt, peamiselt Kanada põlvnemisega. Bernard usub, et hetkel on temal riigi kõige puhtam ja kindlam kari.

Lisaks angustele on Sloveenias ka Simmentali, Charolee või limusiini tõugu veised, kes on rohkem levinud. Hetkel on Sloveenias ca 500 000 lihaveist.
Bernardi loomad on karjatamishooajal mägede ja metsade vahel ca 900m kõrgusel merepinnast. Talvisel ajal loomad kodule lähemal, vabapidamisel. Söödaks on peamiselt hein või silo. Lisasööta angused ei saa. Sloveenia on huvitatud hea tervise ja rohusöödal kasvavast angusest – meie koostöö jätkub.